Flip gaat naar het Halloweenfeest

Dit weekend mocht ik logeren bij Cahaya. Dat vind ik altijd leuk.

Vrijdag mocht ik slapen bij Cahaya in bed, maar morgen is er afgesproken mdat ik mocht slapen bijn Cinta. Zij is de tweelkingzus van Cahaya.

Zaterdagmiddag  zijn we naar de slagerij geweest. De moeder van Cahaya kocht veel vlees en de verkoper gaf Cinta en Cahaya en lekker plakje worst. Cinta en Cahaya vroegen om nog een plakje worst maar de ouders vonden dit niet netjes om nog een keer om (gratis) worst te vragen. Maar de moeder heeft de lekkere worst voor Cinta en Cahaya gekocht.

Na de slagerij gingen we naar de supermarkt waar we, omdat het weekend was, koekjes uitkiezen om te kopen. Later kwam een buurvrouw meehelpen om Cinta en Cahaya te schminken. Cinta en Cahya’s gezicht werd eng gemaakt met zwarte ogen en bloedrode lippen. Dit werd gedaan omdat we daarna allemaal verkleed als enge figuren langs de huizen zouden gaan voor ‘Trick or treat’. Die zaterdag was het namelijk een speciale dag: het was Halloween. En bij hun in de buurt wordt dat gevierd. Cinta en Cahaya hadden zich verkleed als heksjes.

Samen met de kinderen, de moeder en de buurvrouw zijn we naar het Sidelinge park gegaan en daarna in groepjes met andere kinderen langs de deuren gegaan. Bij heel veel huizen werd  gezongen en kregen de kinderen snoep. Na het snoep ophalen hebben we meegedaan met de optocht in het sidelinge  park.

Ik vond het allemaal reuze eng maar Cahaya niet hoor. Zij vertgelde me dat alle spoken heksen en monsters niet bestaan. Het zijn allemaal mensen die zich hebben verkleed en doen als of. Maar toch vond ik het wel een beetje eng hoor. Ik heb Cahaya’s hand goed vastgehouden en we zijn veilig thuisgekomen.

Omdat we snoep onderweg hebben gegeten hebben we exgoed onze tandjes gepoetst en de rest van onze snoepbuit bewaard voor de andere dagen.

Die nacht heb ik toch wel lekker geslapen en niet gedroomd van dracula, nee, ik heb goed geluisterd naar wat Cahaya mij vertelde: Heksen bestaan niet!

Danke je wel Cahaya, voor dit leuke spannende enge weekend. Het was een leuk halloweenfeest.

Groetjes Flip.

IMAG2823

2 thoughts on “Flip gaat naar het Halloweenfeest

  1. Yiaayy!! aku ngerti dikit-dikit artinya 🙂 Pengen suatu hari nanti bisa nulis full bahasa Belanda gini. Iya, setelah lulus tes Bahasa Belanda tahap kedua ^^

    • Pasti bisa Deny, tapi aku masih tetep kesulitan nulis atau bicara pake bahasa belanda dgn benar dan lancar. Tulisan ini hasil edit suamiku, Kali liat draftnya penuh coretan merah😂

Leave a Reply

